lauantai 20. joulukuuta 2014

Kesäloma vai pitäiskö sanoa että joululoma...

56M_1310 56M_0288 IMG_4420 56M_0284 IMG_4701 56M_1364 IMG_4477 56M_1294 IMG_4779IMG_4541 56M_0328 56M_1283111111 IMG_4817 IMG_4521 56M_0257 IMG_4463 IMG_4664 Kuvistakin voi jo ehkä päätellä, että mulla on ollut jo jonkinlaista menoa tämän hetken sekä viime postauksen välissä. Olen ollut Aussien pääkaupungin läheisessä pikkukylässsä Greenhillsissä rotary leirillä, rannikolla osan meiän districtin vaihtareiden kanssa ja ihan vaan chillaillut Tumutissa koulun merkeissä ja kavereiden kanssa.

Nyt oon kesä/joululomalla ja tulin juuri Canberrasta kotiin. Aion nähdä muutamia kavereita tänään ja huomenna ja sitten suunnata joulunviettoon takaisin Canberraan mun host äidin sukulaisia tapaamaan. Sieltä mennään sitten suoraan rannikolle tyyliin koko lomaksi, mikä on toisaalta ihanaa mutta toisaalta saattaa olla aika tylsää, koska kaikki mun kaverit on täällä Tumutissa. Onneks pääsen mun kolmannen host perheen kanssa viikoksi Gold coastille, sekä muutaman kerran Sydneyhyn joten oon kyllä tosi innoissani.

Jouluun on enää 4 päivää, vaikka se ei siltä tässä 29 asteen helteessä tunnukkaan. Vähän pelottaa saanko sitä joulufiilistä tänä vuonna ollenkaan, mutta jos en niin ainakin tää on ihan uusi ja erilainen kokemus mulle ja mä rakastan uusia ja erilaisia kokemuksia. Ne on elämän suola.

Aussit on niin järjettömän kaunis paikka, että oksat pois. Täältä löytyy kaikkea. Eilen olin aamupävästä rannalla ja illalla kävelin havumetsässä. Täältä löytyy kuivaa ja avaraa aavikkoa sekä sademetsää ja vuoria. Kaikkea mitä voi vaan kuvitella. I'm in love with this country.

Täytyy vielä sanoa, että en voi uskoa kuinka nopeasti aika on mennyt. Niinkun justhan mä pakkailin laukkujani Australiaa varten ja nyt on kohta jo joulu. APUA!?! En halua edes miettiä sitä kun pitää pakata laukkuni Suomeen paluuta varten. Mun elämä täällä ei ole täydellistä, ei lähelläkään, mutta mä rakastan sitä ja mä rakastan täällä oloa, rakastan vaihtarina oloa. Mun elämäni on nyt täällä eikä missään muualla.

Sori, että tää postaus oli näin sekava ja täynnä turhaa pölinää. Halusin vaan jakaa tähän astiset kuvat täällä jotta oon ajantasalla ja voin alkaa päivittelemään muita loma kuulumisia reaaliajassa. Terkkuja Suomeen, toivottavasti edes siellä saatte valkoisen joulun!

13 kommenttia:

  1. Moikka! Ihania kuvia sulla taas!! Mikä kamera sulla mahtaa olla tai onko jotain objektiiveja? :)

    VastaaPoista
  2. Onpa ihania kuvia, etenkin noi taivaskuvat, niissä on ihanat värit! :)

    VastaaPoista
  3. Oi miten ihania kuvia! Vaikutat niin onnelliselta siellä :) Ihanat maisemat :o

    VastaaPoista
  4. Saanko kysyä että millon on sun suomeen paluupäivä? :-) ihana postaus ja ihanan paljon ihania kuvia ja sun pirteys huokuu noista kuvista, ihanaa loppu vaihtariaikaa sulle!

    VastaaPoista
  5. Ihania kuvia, näytät niin iloiselta ja hehkeeltä :) On ollu kiva seurata tätä sun vihto vuotta, vaikka et niin aktiivisesti postailekaan, joka on ihan ymmärettävää. Itse lähden ensi vuoden syyskuussa vaihtoon Espanjaan, jota odotan innolla! Sun postausten ansiosta oon saanut reaalisen kuvan vaihtovuodesta, ettei se ole mitään ruusuilla tanssimista. Toivottavasti sullekin tulee vielä joulumieli. Hyvää joulua täältä suomesta sinne!
    Tässä mun vaihtoblogi, jos vaikka kiinnostuisit kurkkamaan♥
    http://hastagespana.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  6. Aivan ihania kuvia ja oot tosi kaunis ja onnellisen näköinen :)

    VastaaPoista
  7. Hienot rantamaisemat!

    VastaaPoista
  8. Kerrot melkein joka postauksessa "oonhan mä sentään ausseissa", ihan kun yrittäisit todistella itelles koko ajan jotai.. Uskon että kaikki tietää kuinka mahtavaa ja ihanaa se on, nauti siitä nyt vain ite! Yritä keskittyä siihen, että otat rennosti. Sun ei tarvii todistella kellekkään mitään. En tiiä tuliko tää pointti tästä selville.. En halua haukkua sua tai mitään.

    VastaaPoista
  9. Oi Lilja ihania kuvia!! Ja voin kuvitella ettei välttämättä saa sitä joulufiilistä kesähelteessä, kun mullakin se tuntuu vähän vaikeelta kun ei oo niitä samoja jouluperinteitä täällä. Mutta monta perinteistä joulua takana ja monta edessä, joten eiköhän väliin voi vähän erilaisemmasta joulusta nauttia :)

    VastaaPoista
  10. millon vaihdatkaan ekan kerran perhettä vai ookko vaihtanu jo? :-D ja onko ne kaikki siinä samalla alueella? :-)

    VastaaPoista
  11. Pitikö sun perheen ottaa vaihtari teille asumaan, kun sä lähit vaihtoon?

    VastaaPoista
  12. Voi ihania kuvia! Hyppäsin tänne kummityttöni blogista, oli siellä linkeissä.
    Mä voisin vaikka heti pakata lehmät ja hepat lentokoneeseen ja muuttaa Australiaan <3

    VastaaPoista