maanantai 10. marraskuuta 2014

Travel while you're young and able

IMG_3968 Chillailua mun uuden kenguru kamun kanssa... Haha. Saatiin syöttää noita ihan vapaasti tuolla ja ne oli tosi kesyjä ja arvatkaapa kuka ei meinannut pysyä housuissaan. No minä!Tulihan siinä myös muutama celfie ton kengurun kanssa otettua, ei tällasta ihan joka päivä tapahdu. IMG_3975 Jos täällä on joku yhtä silly kuin minä ja on joskus miettinyt kuinka kengurut nukkuvat, siinä taitaa olla vastaus. Mä kysyin sitä mun host äidiltä kerran ja hänkään ei tiennyt mutta ihan tosissaan kertoi että ne kiipeää puuhun ja roikkuu siellä hännästään. No onneksi en tota uskonut, mutta jäi silti vaivaamaan tuo suuri kysymys kenguruiden nukkumisasennosta. Luulen, että vastaus on löytynyt! IMG_3919Emun poikaset on yllättävän söpöjä. Luulin et ne näyttäis vähän enemmän niiltä täysikasvuisilta jättilinnuilta mutta ne olikin tollasii sulosia ja pörrösiä. Aaaws!IMG_3844 Kaks baby vompattia jotka vallotti mun sydämen ihan täysin. Ne on niin sulosia, että ei mitään rajaa. Voisinkohan tuoda tollasen kotiin Suomeen?IMG_3815 Toi papukaija oli ihan hassu. Se vaan pörhisteli sulkiaan ja koitti tehä temppuja jotta sais ruokaa! Noita lentelee muutenkin vapaana täällä Ausseissa aika paljon, mut oli kiva nähä se ihan tollai läheltä.IMG_3777 Vihdoinkin näin koalan! My life is complete. Ne oli niin söpöjäää. IMG_3735IMG_3733 Pari kuvaa Fitzroy fallsilta. Pysähdyttiin tuolla matkalla Nowraan ja oli kyllä tosi nättiä, kuten ehkä kuvista näkyy. IMG_4008IMG_4027 Aussien coastline on kyllä ihan vertaansa vailla. Sen vähän mitä mä oon sitä nähnyt perusteella se olis kyllä yksi unelmapaikka asua. Kyselinkin vähän house prizes mun host äidiltä ja vissiin semmonen semi pieni talo on jossain siellä miljoonan paikkeilla. Täytyy opiskella joku hyväpalkkanen ammatti ja sitten muuttaa Ausseihin vissiin.IMG_4030IMG_4066 IMG_4080 IMG_4093 Ai että nää maisemat on kyllä jotain niin uskomatonta. No words needed.IMG_4112 Yövyttiin kaks yötä ehkä fancyimmassa hotellissa jossa oon ikinä ollut. Oltiin kerroksessa 69 ja näkymät oli sen mukaiset! Eikä sauna ja spakaan mitään huonoja olleet. Loved it.IMG_4160IMG_4159IMG_4164IMG_4167 Vähän turistiräpsäsyjä. Tää oli mun kolmas kerta Sydneyssä ja vihdoinkin pääsin näkemään Opera talon ja harbour sillan. Pyysin aina mun host siskoo tuleen turistikuviin mukaan, kun se oli niin kiusallista olla niissä yksin, mutta hän ei ollut kauhean keen haha. Anyways mun yks aussikamu Will asuu rannikolla mutta hän oli samaan aikaan Sydneyssä kun mekin ja saatiin treffattua Operatalolla, mikä oli myös tosi kiva. Viimeisessä kuvassa mä kosketan Opera taloa, hahah oli pakko ikuistaa tämä tärkeä hetki.IMG_4202 Tykkään tästä kuvasta himrusesti koska siinä on operatalo, harbour silta ja friendship ferry.IMG_4218IMG_4264 Manly beach. Ihana alue täytyy sanoo! Oisin niin halunnu mennä uimaan, mutta sää oli liian 'kylmä' näille Aussi ihmisille :p

Okei kuten ehkä kuvista näkyy ja jotkut on mun instaspämmäyksestä arvanneet, että mulla on ollut oikeen tapahtumarikkas pitkä viikonloppu. Vierailtiin Nowrassa, Wollongongissa ja Sydneyssä. Käytiin Zoossa, uitiin rannalla ja shoppailtiin. Tapasin myös spontaanisti kahta mun kaveria jotka ei asu Tumutissa. Näin Operatalon ja harboursillan ja pääsin paijaamaan koalaa. Sain myös syöttää kenguruita ja pidellä minikrokotiilia, käärmettä ja vompattivauvaa. Nautin upeista näkymistä hotellissa ja matkustin lautalla Manly beachille. Kaikki oli aikalailla täydellistä ja tää viikonloppu oli kyllä yks mun vaihdon parhaista viikonlopuista. Ehkä jopa yksi elämäni parhaista.

Ps. excuse my finglish, oon tosi väsynyt viiden tunnin ajomatkan jälkeen ja ajatus ei oikeen enää kulje ja kahden kielen välillä poukkoilu on extremely tiring

4 kommenttia:

  1. Oi Australia ja aussieläimet <3 Tuttuja, rakkaita maisemia. Muutama vuosi takaperin tuolla ajeltiin puolisen vuotta ja pala sydämestä jäi sinne. Ihania kuvia!

    VastaaPoista
  2. seurusteletko vielä? :)

    VastaaPoista
  3. Hahah ihana sun finglish😘❤️😂 ihan sairaan hienoja kuvia ja oot ihana heippa! ♥

    VastaaPoista
  4. Hienot maisemat ja ihania eläimiä

    VastaaPoista