sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Ajatuksia.

IMG_7350 Tänään olen ollut Australiassa 0,65 vuotta. 7,77 kuukautta. 236 päivää. 33,71 viikkoa.

Tänään mulla on aikaa jäljellä Australiassa 0,32 vuotta. 3,81 kuukautta. 116 päivää. 16,57 viikoa.

Hullua miten aika lentää. Kaikki vaihtarit sitä sanoo ja siitä sua varoitellaan ennen kuin menet vaihtoon. 'Nauti vuodestasti, sillä se on ohi silmänräpäyksessä.' Mutta ei sitä voi millään tajuta, ennen kuin sen kokee itse. Musta tuntuu, kun olisin ollut täällä vasta muutaman kuukauden. Mä oon viimeisen kuukauden ajan hokenut, että mä oon ollut täällä seitsämän kuukautta, kun ihmiset sitä kysyy mutta toi laskuri palautti mut maan pinnalle. Oon ollut tällä melkein kahdeksan kuukautta.
IMG_7290Kahdeksan kuukautta poissa kotoa. Ihmiset kysyy ikävöinkö kotia. Totta kai sitä joskus ikävöi, mutta erityisesti näin vuoden loppupuolella mun ikävä kotia kohti alkaa muuttua paniikiksi, sillä nyt mun pitäisi pian jättää mun kotini täällä Australiassa. Kun jätät kotimaasi, tiedät, että tulet vuoden päästä takaisin. Kun jätät vaihtomaasi, et voi olla täysin varma milloin palaat takasin. Se on yksi näistä vaihtovuoden haasteista, I guess.

Mä odotan niin kovasti, että pääsen näkemään mun ystäväni Suomessa, et vihdoin nään mun perheen ja että saan vihdoin tuoretta ruisleipää, raejuustoa, oltermannia, hyvää suolakurkkua, puolukoita, fazerin suklaata, karjalanpiirakoita ja isän kermaperunoita. Mä en malta odottaa, että mulla ei enään ole rotary sääntöjä hallitsemassa mun elämääni. Mä en malta odottaa et oon 18, koska voin alkaa ajamaan ajokorttia ja saada vapautta elämääni.

Mutta mä pelkään niin paljon sitä hetkeä kun mun täytyy jättää elämäni täällä. Mun ystävät, joiden kanssa mennään uimaan, hypitään silloilta jokeen ja haetaan mäkkärin autokaistalta ruokaa. Mun paras kaveri, jonka näen melkein joka päivä. Joka tekee niin paljon mun hyväkseni ja jolle voin kertoa kaiken. Kuinka voin jättää mun koulun, jossa melkein kaikki tietää mut ja saan katseita ja hymyjä ihmisiltä, kun kävelen käytävillä. Kuinka mä voin jättää mun upeat host perheet, jotka on tehneet niin paljon mun eteeni. Kuinka mä voin ylipäätään jättää Australian, vaan ylipäätään koska se on niin jäätävän kaunis maa.

Mulla on niin sekavat fiilikset.
IMG_7366 Anyways ensi viikonloppuna lähden safarille noin 30 muun vaihtarin kanssa. Me mennään kolmeksi viikoksi matkustamaan ympäri Australiaa. En malta odottaa! Suoraan sen jälkeen mä lennän Uuteen-Seelantiin viikoksi mun kolmannen host perheen kanssa. Oon niin kiitollinen siitä kuinka paljon mä saan nähdä mun vuoteni aikana. Oon niin kiitollinen, että ylipäätänsä pääsin vaihtoon ja että pääsin juuri Ausseihin.

Nyt mun täytyy vaan nauttia sydämeni pohjasta mun viimeisitä kuukausista Australiassa ja unohtaa turha huolehtiminen.
IMG_7389Tuleville vaihtareille tiedoksi, tää vuosi menee niin älyttömän nopeasti, että et huomaakkaan. Mutta sen tulet itsekin huomaamaan!

Cheers - Lilja

6 kommenttia:

  1. Ihana kissa ja kivat kuvat.
    Muista että aina pääsee takaisin, mikään ei ole niin lopullista kuin aluksi voi tuntua!

    VastaaPoista
  2. Aivan ihana tuo viimenen kuva! Ihana mekko ja ihana sä :)

    VastaaPoista
  3. Ihana kuulla ajatuksia sieltä! Sä kirjotat tosi kauniisti, tykkään

    VastaaPoista
  4. Ihana postaus ja ihania ajatuksia! Hymy tuli huulille jälleen kerran, on ollut mahtava seurata tätä sun blogia! :)

    VastaaPoista